top of page
faq_18_recent.jpg
Logo ZERO ParaHockey Stichting - wit.png

apparel by The Indian Maharadja & Sportze Baarn

FAQ ZERO! CLINICS

Bij het deelnemen aan een ZERO! Clinic zijn er natuurlijk regelmatig nog vragen van ouders / deelnemers, in onze FAQ (hieronder) hebben zoveel mogelijk van die vragen beantwoord.

 

Staat u vraag er niet tussen, stuurt dan gerust een mail naar info@zphs.nl

​

  • Zijn jullie altijd bereikbaar?

    • Tijdens de clinics zijn wij 24 uur per dag bereikbaar voor noodgevallen.

    • De BMHV is gedurende de clinics te bereiken op telefoonnummer 035 541 4540

    • ZERO! ParaHockey Stichting begeleiders zijn te bereiken op telefoonnummer 0654 222 340

 

  • Mijn kind heeft een bijzonderheid? Kan hij/zij wel mee op clinic?

    • Kinderen met bijzonderheden zoals ADHD, autisme, astma of bepaalde allergieën kunnen mee op onze kampen. Gelieve dit wel duidelijk aan te geven bij de inschrijving. Voor kinderen waarbij er heel veel extra individuele aandacht en begeleiding nodig is, is het handig om van te voren telefonisch contact op te nemen.

 

  • Mijn kind gebruikt medicatie, hoe gaan jullie daar mee om?

    • Bij voorkeur worden de medicijnen afgegeven bij de Supervisor. Deze zal ervoor zorgen dat de medicijnen op de juiste momenten worden ingenomen. Mocht uw kind de medicatie in eigen beheer houden kan de staff niet controleren of de medicijnen worden ingenomen.

  

  • Kan mijn kind zich ook alleen opgeven voor een clinic?

    • Een groot deel van de ZERO! Clinics deelnemers komt alleen dus dat is geen probleem! Onze clinics zitten zo in elkaar dat iedereen elkaar vanaf het begin van de clinic meteen al goed leert kennen.

 

  • Mijn kind is net te jong voor de clinic waar zijn vriendjes heen gaan, kan/mag hij toch mee?

    • De leeftijdsgrens wordt over het algemeen bepaald door de ervaring, fysieke kracht en belevingswereld van het kind. In overleg tussen de staff van de ZERO! Clinics en de ouders zal er een beslissing worden genomen.

 

  • Hoe worden de kinderen ingedeeld?

    • We kijken altijd naar de individuele wensen van de kinderen. Er kan op het inschrijfformulier worden aangegeven bij wie ze in de groep willen. Vult u hierin niks in, dan zullen we de kinderen zoveel mogelijk op niveau en leeftijd indelen. Blijkt bij aanvang of tijdens de clinic dat ze niet in de juiste groep zitten, kan er altijd gewisseld worden.

 

  • Mijn zoon/dochter wil graag bij een vriendje/vriendinnetje in de groep, kan dit?

    • De groepsindeling wordt gemaakt op basis van leeftijd en niveau. Op het aanmeldformulier kunt u aangeven bij wie uw zoon/dochter in de groep wilt. Hebben de vriendjes/vriendinnetjes zich later aangemeld? U kunt altijd een mailtje sturen naar info@zphs.nl met de namen bij wie uw zoon/dochter in de groep wilt.

 

  • Mogen de kinderen een mobiele telefoon mee op de clinic?

    • Wij raden het ten sterkste af om mobiele telefoons en/of waardevolle spullen mee te nemen naar de clinic. (De Supervisor telefoon kan door de deelnemers gebruikt worden om eventueel naar huis te bellen als dat nodig is).

    • Maar omdat het leven van de kinderen zich veelal afspeelt op social media, mogen de kinderen hun mobiele telefoon meenemen naar de clinic. Echte alleen op gezette tijden mag men gebruik maken van de mobiele telefoon. Dus niet tijdens het eten, op de hockeyvelden, maar een half uurtje vrienden maken en bijvoorbeeld foto's delen met thuis is mogelijk. Het mag maar hoeft natuurlijk niet!

    • Mochten de spullen toch meegenomen worden, dan is dit op eigen risico. Er is echter een veilige plek aanwezig, waar waardevolle spullen kunnen worden afgegeven.

 

  • Mogen er alcoholische dranken door de kinderen worden meegenomen/gedronken?

    • Het niet toegestaan is om alcoholische dranken naar de clinic mee te nemen, dan wel te drinken.

 

  • Mogen er sigaretten door de kinderen worden meegenomen/gerookt?

    • Het is niet toegestaan om sigaretten naar de clinic mee te nemen, dan wel te roken.

 

  • Moet mijn kind eten of drinken meenemen?

    • Nee dat is niet nodig. ZERO! ParaHockey Stichting verzorgt lunch, drinken en tussendoortjes (bijvoorbeeld fruit) tijdens de clinic.

 

  • Hebben de deelnemers geld nodig tijdens de clinic?

    • Op alle clinics is het mogelijk om vanaf 16:30 iets te drinken of snacks te kopen.

    • Er is overigens altijd voldoende te eten en te drinken en er is altijd de mogelijkheid om tussendoor eten of drinken te halen bij de huis staff wanneer dat nodig is.

 

  • Houden jullie rekening met vegetariërs en diëten?

    • Uiteraard houden we op onze clinics rekening met vegetariërs en verschillende diëten, mits dit praktisch mogelijk is en van te voren is doorgegeven.

 

  • Kan ik mijn zoon/dochter nog aanmelden voor een clinic?

    • Aanmelden kan tot een week voor aanvang van de clinic. Wij kunnen altijd extra groepjes maken en extra begeleiders inzetten.

 

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

    • Als u geen bevestigingsmail heeft ontvangen dan kunt u het beste even contact met ons opnemen. Het kan zijn dat er een foutje in het e-mailadres zit. Bij sommige e-mailaccounts wil de bevestigingsmail ook in de spam/reclame map komen. Stuur een e-mail met de voor- en achternaam van uw kind naar info@zphs.nl Wij zorgen dat u alsnog een bevestiging ontvangt.

 

  • Hoe kan ik de Deelnamesom betalen

    • Op dit moment is het alleen mogelijk om te betalen door de Deelnamesom over te maken naar de bankrekening van de ZERO! ParaHockey Stichting.

    • De betalingstermijn is 14 dagen na ontvangst van de bevestiging
       

  • Wat houdt het afkoop annuleringsrisico in?

    • Tijdens de inschrijving van de clinic is het mogelijk het annuleringsrisico af te kopen tegen een vergoeding van 8% van de reissom per deelnemer. Bekijk onze Algemene Voorwaarden voor de uitleg betreffende de annuleringsregeling.

 

  • Wat gebeurt er als ik een clinic van mijn kind annuleer?

    • Zie onze Algemene Voorwaarden.

 

  • Waarom heb ik een reis- en ongevallenverzekering met sportdekking nodig?

    • Deze verzekering is alleen nodig als de eigen verzekering de hockeysport niet verzekert en aanmerkt als een 'gevaarlijke' sport. Neem daarvoor contact op met uw verzekering om te kijken of deze de hockeysport verzekert.

    • Er worden naast het hockey geen gevaarlijke dingen gedaan die een extra verzekering nodig hebben.

    • Wij willen ouders er bewust van maken dat hun kind goed verzekerd op kamp gaat. Mocht er iets met de deelnemer gebeuren, willen wij niet dat ouders met hoge kosten komen te zitten.

 

  • Ik wil nog een annuleringsverzekering afsluiten, kan dit?

    • Het is mogelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten tot maximaal 10 dagen na aanmelding, mits er minimaal nog 7 dagen zijn tot aanvang van de clinic.

 

  • Mijn zoon/dochter kan helaas niet mee doen aan de clinic, hoe kan ik annuleren?

    • Indien u de aanmelding van uw zoon/dochter wilt annuleren dan moet dit per mail (naar info@zphs.nl). Tot 8 weken voor aanvang van de  clinic kunt u de aanmelding kosteloos annuleren. Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, krijgt u het volledige factuurbedrag van ons terug, exclusief de kosten van de annuleringsverzekering.  De voorwaarden van annulering kunt u terugvinden in de Algemene Voorwaarden

 

  • Wanneer ontvang ik de clinic informatie?

    • De clinic informatie wordt één week voorafgaand aan de clinic naar u verzonden. 

 

  • Moet ik mijn eigen goalie uitrusting meenemen?

    • Ja, zie Algemene Voorwaarden

 

  • Hoeveel begeleiders zijn er op een clinic?

    • Bij de ZERO! Clinic is er één trainer per twee keepers aanwezig plus per veldhelft één extra begeleider aanwezig; drie groepen van twee keepers of twee groepen van 6 spelers

    • Daarnaast zijn is nog extra staff op het kamp aanwezig

 

  • Wat is de achtergrond van de begeleiders?

    • Onze begeleiders kunnen goed met kinderen omgaan en hebben een actieve rol binnen een hockeyvereniging. Veel begeleiders zijn deelnemer van de hockeykampen geweest en weten dus heel goed wat kinderen leuk vinden. Bovendien zijn de begeleiders door onszelf geselecteerd en opgeleid.

 

  • Bij welke staff moet mijn kind zich melden als er iets is op de clinic?

    • Dat kan bij de Supervisor (SV). De ouder die naar de clinic belt zal ook de Supervisor aan de telefoon krijgen.

 

  • Hebben de begeleiders ervaring met trainen geven?

    • Veel begeleiders geven al training op hun eigen club. Iedere begeleider volgt bij ons een korte opleiding zodat zij optimaal voorbereid een clinic gaan begeleiden.

 

  • Hebben de begeleiders hun EHBO diploma?

    • Niet alle begeleiders hebben hun EHBO diploma maar op iedere clinic is er een EHBO’er aanwezig.

 

  • Hoe gaan jullie om met ongevallen, blessures en ziekte?

    • Er is een nauwe samenwerking met een fysiotherapeut, huisarts, tandarts en ziekenhuis in de buurt. In geval van ziekenhuisbezoek lichten we gelijk de ouders in.

 

  • Wat gebeurd er met gevonden voorwerpen:

    • De gevonden voorwerpen blijven op de BMHV waar de clinic plaatsvind liggen. Die kunnen daar worden opgehaald.

 

  • Wat is de aanvangs- en eindtijd van de clinic?

    • 9:00 – 09:45 uur ontvangst (en inschrijving)

    • 10:00 uur Start programma

    • 16:30 uur Eind programma

    • 17:00 uur Ophalen

​

  • Is het mogelijk om ons kind tijdens de clinic te bezoeken?

    • In overleg.

    • Mocht er iets dringends zijn dan kunnen de ouders altijd contact opnemen met de Supervisor.

 

  • Ik heb een klacht. Wat is de procedure?

    • Indien er klachten zijn, dan kan men te allen tijde contact met ons opnemen via info@zphs.nl, onder vermelding van de naam van de deelnemer en de datum van de clinic.

    • Telefonisch zijn wij op werkdagen van 10:00 tot 17:00 bereikbaar op 0654 222 340. Om klachten snel op te kunnen lossen, sporen wij onze deelnemers aan om klachten direct met de begeleiding van de clinic te bespreken, alvorens met de ouders contact op te nemen.

    • Indien er een klacht is tijdens een clinic, dan adviseren wij om de deelnemer contact te laten opnemen met de begeleiding van de clinic, zodat er tijdens de clinic nog naar een passende oplossing gezocht kan worden. Hiervoor kan de deelnemer contact opnemen met de Clinic Manager.

​

bottom of page